JavaScript is not enabled in your browser.

Noodhulp bij incidenten

Noodhulp bij incidenten: helaas wel eens nodig

Dan heb je allemaal virusscanners en firewalls geïnstalleerd, een wachtwoordbeleid en zijn de medewerkers ingelicht over phishing. En nog heb je met een cyber incident te maken binnen jouw bedrijf. Dat kan altijd gebeuren, dat zie je dagelijks op het nieuws. Perfect Day heeft voor calamiteiten 'Noodhulp bij incidenten' in het pakket opgenomen. Samen met jou maken we een noodprocedure voor het geval je te maken krijgt met een cyberincident. 
 

Wat neem je op in de noodprocedure?

Een cyberincident komt nooit gelegen, toch is het zaak om de impact zoveel mogelijk te beperken. Een gedegen plan helpt je de juiste volgorde in acht te nemen. Wie moet je informeren? Wat kunnen we ter plekke doen en bovenal, maak geen overhaaste beslissingen. Een noodprocedure voor cyberincidenten klinkt misschien zwaar, maar is net zo relevant als een calamiteitenplan in geval van brand. Perfect Day heeft templates die we samen met jou invullen. Wat we zoal opnemen in een noodprocedure:
 

  • Waar herken je een hack, malware, ransomware of datalek aan?
  • Wat moet je doen als je een hack, malware, ransomware of datalek vermoedt?
  • Welk nummer moet je bellen bij vermoeden van een hack, malware, ransomware of  datalek?

Geen paniek, we hebben een plan

Onverhoopt kan er iets gebeuren waardoor het vermoeden ontstaat dat je bedrijf te maken heeft met een cyberincident. Dit kan altijd gebeuren en het belangrijkste is dat je als bedrijf weet hoe hiermee om te gaan. Wat bovenal tegen kan werken is paniek. Daarom is een noodprocedure net zo belangrijk als een vluchtplan en zou op een prominente plek in de organisatie moeten hangen.

Onze website gebruikt cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Meer informatie