JavaScript is not enabled in your browser.
Terug naar overzicht

Blog

Klantervaring Jordi Bron, oprichter en eigenaar van Red Panda Works

21-03-2022

newsItem.foto.alt

Hoe is het om klant te zijn bij Perfect Day? Wat kun je verwachten en wat levert het je op? Niemand die je dat beter kan vertellen dan onze eigen klanten. In deze blog vertelt Jordi Bron, oprichter en eigenaar van Red Panda Works - Growth Hacking Agency je over zijn ervaringen. 

"Cyber security is nou typisch zoiets waarvan je weet dat het belangrijk is, maar toch bungelt het al jarenlang onderaan mijn prioriteitenlijstje. Telkens dacht ik: Ik doe het morgen, maar uiteindelijk gebeurde dat nooit. Er zijn in de waan van de dag altijd dingen die dringender lijken, en dat op zich ook zijn als je daar je geld mee verdient. 

Praktisch

Het verhaal van Perfect Day sprak me aan omdat het zo praktisch is. Ze begrijpen heel goed dat je niet je hele bedrijf dicht kunt timmeren, maar dat er ook nog gewerkt moet worden. Het mooie van dit programma is dat je op een laagdrempelige manier ontzorgd wordt. En voor mij was het ook wel echt een wake-up call: ik dácht dat ik het allemaal best goed voor elkaar had, maar dat bleek toch wel tegen te vallen. 

Eye-openers

Mijn team bij Red Panda Works bestaat inmiddels uit ruim 20 medewerkers. We werken in Google Suite en hebben 2 factor authenticatie aan. Ik was ervan overtuigd dat ik daarmee safe zat. Het was wel even slikken dat dat dus niet het geval bleek, maar uiteindelijk ben ik wel heel blij dat ik het nu weet en actie kan ondernemen; het gezeik vóór kan zijn zeg maar. De grootste eye-openers waren het gevaar van thuiswerken zonder daar verdere veiligheidsmaatregelen bij in te bouwen. Ik vond het altijd een mooi gebaar dat ik mensen dan een laptop gaf en ze er lekker mee konden doen wat ze wilden. Nooit gedacht over de risico’s die het met zich meebrengt als thuis- en zakelijk gebruik door elkaar gaan lopen. En ik wist bijvoorbeeld echt niet dat óók een Macbook gewoon een virusscanner nodig heeft. Back-ups, nog zoiets. Ik dacht die staan gewoon in de cloud, helemaal prima. Dat is dus zeker niet zondermeer waar.

Stok achter de deur

Het contact met mijn cyber expert is makkelijk en prettig. Het is goed om een stok achter de deur te hebben. We maken elke keer samen een selectie van 3 a 4 actiepunten uit het rapport. Degenen waar de meeste winst mee te behalen valt doen we als eerste. Daardoor heb ik het gevoel dat we gericht naar een veilige omgeving toewerken, zonder dat het te veel wordt. Ik blijf wel steeds de afweging maken tussen het werkbaar houden en optimale beveiliging. Dit moet mijns inziens wel in balans zijn. Ik vind het fijn om nu bewuste keuzes te kunnen maken en goed overzicht van de mogelijke consequenties te hebben. Mijn doel is om 95% goed te doen; die laatste 5% risico neem ik voor lief. Ik wil er wel pragmatisch mee om blijven gaan. Elke maand heb ik nu 1,5 uur in mijn agenda voor verbeteringen gereserveerd. Los van de updates met mijn expert. Zo wordt het onderdeel van mijn bedrijf en geen eenmalig projectje. Ik denk dat dat nog wel de grootste winst is."


De basisveiligheid van jouw bedrijf op orde krijgen? Onze experts komen graag bij je langs! Maak nu een afspraak of plan een gratis adviesgesprek.


 

10 Eenvoudige acties om je bedrijf veiliger te maken

Klantervaring Amanda Roelvink, eigenaar Bouwservice Roblo

Onze website gebruikt cookies om de gebruikerservaring te verbeteren. Meer informatie